Մխիթար Սեբաստացի, շարականներ

Երգաբանութիին առ ամէնօրհնեալ կոյսն Մարիամ

Գովեալ դասուցըն հըրեղինաց.

Դուռն երկնային եւ մուտ փառաց:

Եղեր առիթ հոգւոյս կենաց.

Զերծուցեր զիս յաղտոյ մեղաց:

Էն ի քեզ իսկ երբ համեցաւ.

Ընտրեաց իսկոյն եւ մարմնեցաւ:

Թողութիւն ինձ քեւ շնորհեցաւ.

Ժառանգ կենաց որդէգրեցաւ:

Ի քեզ գոչէ անձն իմ սիրով.

Լուսավորեա զիս սիրով քով:

Խարիսխ հոգւոյս իմ դու յուսով.

Ծընօղ Բանին ամենագով:

Երգ գովասանական առ ամենասրբուհի Մարիամ

Երանուհի Մարիամ կոյս դըրուատելի

գեղեցկացան ծնօտք վարուցդ հանգոյն

տատրակի սուրբ կուսական պարկեշտութեամբ

պարանոց քո է մանեակ ոսկի:

Նմանութիւն ոսկւոյ է սէրդ հիանալի

եւ հանդերձ կիտուածով խոնարհ գովելի

զարդարեցեալ հնազանդութեամբ, որով

ես Սուրբ Հոգւոյ բաղձալի:

Մինչ էր արքայ սուրբ Որդին սենեակ

Հօր ծոցի, նարդոս քո րուրեաց առ նա

հատ ըզմայլելի. սուրբ եւ անբիծ խոկմունք

մրտաց աղօթից քոց էր այն որ երգի:

Երգ առ նոյն Երանուհի Կոյսն

Անճառին խորան,
Բանին բնակարան,
Գովեալ Մարիամ սրբուհի,
Դու վարդ անթառամ:
Ես իսկ չեմ արժան
Զքեզ առնուլ բերան,
Է քեզ երանի, տիրածին,
Ընտիր Մարիամ:
Թագուհի վերին,
Ժառանգ երկնային,
Ի քեզ պաղատիմ, Տալիթայ,
Լոյս տուր իմ ակին:

«Ասոնք մոռացութենէ փրկուած երգեր են, որ աւանդաբար հասնելով մեզի՝ կը մնան այժմ իբր սրբազան նշխարներ, որովհետեւ ինչպէս կը վկայեն իր կենսագիրները- Մպիթարայ տաղերեն եթե ոչ ամէնքը՝ բյց գէթ շատերը երգի առնուած են իր կողմէ, որոնք, աւա՜ղ, անհետացած են հետագայ ժամանակին, ու կմնան այսօր մեզի միայն այս վերապրած երգերը»

Աղբյուր՝  Վենետիկ-Ս. Ղազար 1954 Հ. Ղեւոնդ, Վ. Տայեան

Оставьте комментарий